Хичээлийн нэр Мэргэжлийн
сургалтын арга зүй 2 /Уран
зохиолдидактик/
Хөтөлбөрийн
индекс 011407
Хичээлийн код meth 306
Хичээлийн багц
цаг 3
Хөтөлбөрийн
зориулалт Бакалаврын өдрийн
сургалт
Судлах улирал МэргэжлийнIV ангийн оюутнууд, V-VI улиралд судална
Хамрах хүрээ “Багш,
монгол хэл-уран зохиолын” мэргэжлийн чиглэлээр бакалаврын зэргийн боловсрол
олгож байгаа сургуулиудад мэргэжлийн хичээл болгон судална.
Нэг. Хичээлийн
залгамж холбоо
1.1 Хэвтээ тэнхлэгээр: Хүүхдийн
хөгжлийн сэтгэл зүй-Psy
203, сурган хүмүүжүүлэх зүй-ped
202, монголын түүх -huma
114, соёл судлал-soci
117, эсээ найруулга зүй-huma
115, монгол хэл дидактик-meth
331 зэрэг хичээлтэй холбогдоно.
1.2 Босоо тэнхлэгээр:Уран зохиолын
онолын удиртгал-Lite-237,монгол
ардын аман зохиол судлал-
Lite236, монголын уран зохиолын түүх-Lite238, дорно дахины уран
зохиолын түүх-Lite337, өрнө
дахины уран зохиолын түүх-Lite336,
уран зохиолын судлал шүүмжлэл-cry
437 зэрэг хичээлтэй холбогдоно.
Хоёр.Хөтөлбөрийн
хэрэгцээ, шаардлага:
·
Мэргэжлийн багш, оюутан уран зохиол заах арга зүйн онолын
үндсийг ойлгон түүнийг бүтээлчээр ашиглах дадлага, туршлагыг эзэмшиж шинэ
дэвшилтэд техологи, арга барилыг сургалтандаа тусган хэрэгжүүлэх
·
Өсвөр үеийнхэнд уран зохиолын боловсрол олгох, уран
зохиолын хичээлээр дамжуулж ёс суртахуун, гоо сайханы зөв мэдрэмж бий болгох
·
Амьдрал ахуйд нь хэрэгтэй мэдлэг, арга барил, дадал
төлөвшил, зан үйлийг эзэмшүүлэх
·
Мэргэжлийн сургалтын арга зүй-2 хичээл нь “Гурван-Эрдэнэ”
багшийн дээд сургуулийн “Багш монгол хэл-уран зохиолын” ангид заах мэргэжлийн
хичээл мөн.
Гурав.
Хөтөлбөрийн зорилго:
Уран
зохиол заах онол, арга зүйг оюутанд таниулан ойлгуулж, заах арга зүйн шинэ
дэвшилтэд технологийг бүтээлчээр ашиглах мэдлэг, ур чадвар, дадал
эзэмшүүлнэ.
Дөрөв.
Хөтөлбөрийг хэрэгжүүлэх зорилтууд:
·
Оюутан уран зохиолын дидактикийн онол, арга зүйн шинжлэх
ухааны үндсийг эзэмших
·
Оюутан эзэмшсэн онолын мэдлэгийг хэрэглээний ур чадвар,
хандлага төлөвшил болгон өөртөө хэвшүүлэх
·
Хэлний салбар ухаан түүний тодорхой бүлэг, нэгж сэдвийг
заах арга зүй, технологийн боловсруулалтыг сурган хүмүүжүүлэх ухаан, сэтгэл
судлал, дидактикийн уялдаа холбоонд хийж хэрэгжүүлэх мэдлэг, чадвар олох
·
Уран зохиолын хичээлийг сурагчдын нас сэтгэхүйн онцлогт
тохируулан заах оновчтой хувилбарыг боловсруулах дадлага, туршлага эзэмших
·
Уран зохиолын дидактикийн чиглэлээр оюутан судалгаа
шинжилгээ хийх, төсөл, хөтөлбөр боловсруулах
Тав. Хөтөлбөрийн
үндэслэл:
·
Монгол улсын засгийн газраас хэрэгжүүлж буй багш
боловсролын чанарын шинэчлэлийн үзэл баримтлалыг хэрэгжүүлж, үнэсний хэмжээний
бодлоготой нийцүүлэх
·
Уран зохиолын хичээл заалтыг нийгмийн хэрэгцээ захиалгад
нийцүүлэн шинэчилж гоо зүйн сэтгэлгээний онцлогоор сургах үйлийг хөтлөн
жолоодох шаардлага
зэрэг нь хөтөлбөрийн үндэслэл болно.
Зургаа.
Хөтөлбөрийн онцлог, хэрэгжүүлэх арга зүйн үндэс:
·
Үгийн урлагийн өвөрмөц онцлог, уран дүрийн гайхамшигийг
ашиглан уран зохиолын сургалтыг зохион байгуулах мэдлэг, ур чадвар, хандлагыг
оюутанд цогц эзэмшүүлэхээр төлөвлөсөн
·
Уран зохиолын дидактикаар оюутны эзэмшсэн, мэдлэг, ур
чадвар, хандлагыг бүлэг сэдэв бүрээр үнэлэх үнэлгээний шалгуур үзүүлэлтүүдийг
тодорхойлж, үнэлгээний төлөвлөгөөг нарийвчлан гаргасан
·
Оюутан сурч, хөгжих үйлдээ оюун санаагаа бүрэн зориулах
үзэл хандлагыг төлөвшүүлэхээр тусгасан
·
Хөтөлбөр, багш боловсролын шинэчлэлийн үзэл хандлага,
тэргүүлэх хөгжилтэй орнуудын туршлагыг тусган ажил олгогчид, оюутан
суралцагчдын оролцоог ханган боловсруулснаараа
шинэлэг бөгөөд онцлог болсон
·
Арга зүйн хувьд оюутны оролцоог дэмжсэн бүтээлч аргуудыг
түлхүү хэрэглэх
·
Дэвшилтэд технолгийг ашиглан сургалтын үр өгөөжийг
дээшлүүлэх бүх боломжийг ашиглахаар тусгасан
No comments:
Post a Comment